Print this page
2011 július 04, hétfő

Hogyan erősítijük a szemet és a körülötte lévő izmokat.

Szerző: Kósáné K. Mária

A következő gyakorlatokat is alkalmazhatjuk, ezek is erősítik a szemet és a körülötte lévő izmokat.

A következő gyakorlatokat is alkalmazhatjuk, ezek is erősítik a szemet és a körülötte lévő izmokat.

szem1

 

1.)    A fejet egyenesen tartva nézzenek a mennyezetre, majd le a földre. Ismételjék tobbszor a mozgást. A szem mindig lassan és szabadon mozogjon az a.) ábra szerint.


szem2

2.)    Utána nézzenek a fej mindkét oldalára, oda-vissza a b.) ábra szerint..


szem3

szem4

3.)    Ezután féloldalasan nézzenek felülre, majd alulra maguk mellé c-d ábra szerint egyszer jobbra fel balra le, majd balra fel, oldalvást és jobbra le.

4.)    Forgasság körbe a tekintetüket, előszőr az óramutató járásának irányába, majd ellenkezőleg, e-f ábra szerint.


 

szem5

 5.)    Ezek után szintén enyhe körkörös masszírozást végezzenek és felmelegített tenyereikkel vigyenek meleget a szemekhez. Itt is alkalmazzanak valamilyen krémet.

szem6

 Egyéb tudnivalók:


Ez a gyakorlat kb. 10 percet vesz igénybe, ha lassan végzik a gyakorlatot.
Vigyázzanak, hogy ne erőszakkal akarják a szemet irányítani, és a mozdulatok ne legyenek görcsösek, főleg ha fájdalommal jár maga a szem mozgása.
Ha esetleges szemfájdalom, húzás, vagy bebandzsulás következne be, akkor inkább becsukott szemmel végezzék a gyakorlatot.
Ha hosszú időn keresztül rendszeresen folytatják ezeket a gyakorlatokat, sohasem lesz szükség szemüvegre, mindig jól látnak majd.
Nagyon ajánlott még naponta többször előre megfontoltan pislogni is.
Mivel az egész szervezetet felfrissitik ezek a gyakorlatok, nagyon ajánlott busz és kamionvezetőknek, számítógéppel dolgozóknak, és mindenkinek, aki a szemével kell figyeljen bármilyen munkafolyamatot és ez monotóniát vált ki, valamint ingerlékennyé és fáradékonnyá teszi az embereket. Mindez megelőzhető pár percnyi szemtornával.

Egészségünkre! :)

Megnyitva 4783 alkalommal